Tvätta

Jaa vissa vet inte skillnad, itne jag i alla fall. Mamma hade vart nere i tvättstugan och tvättat sina byxor på kvällen då strömmen plötsligt slogs av, och mamma fick inte ur byxorna ur centrifugen, så de skulle jag fixa på morgonen.. Jag går ner; får först inte igen locket (sätter mej på den, men de funkar inte heller) men till sluut, så inser ja att man ska trycka där handavtrycket är (logiskt?). Trycker på start, och går upp igen. En halvtimme senare smsar mamma: "Har du sträckt på dom å hängt upp dom?"
Så jag tänkte; nu borde dom vara klara. Så jag gick ner och öppnade luckan, men dom var inte torra, så jag satte på den igen. Så ringde jag mamma för att berätta hur duktig jag var ;) Då får jag kommentaren:
"Men herregud Marina, stäng av igen. Byxorna ska inte vara torra, det är en centrifug. Vet du inte skillnaden mellan en torktumlare å en centrifug?"
Och där stod jag som ett frågetecken. Jag kan inte tvätta.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0